بسم الله الرحمن الرحیم - نظریات شخصی است-نیم نگاهی به فلسفه فرانسه درقرن بیستم- 8تحلیل این فلسقه- به مثابه علم کلام جدید است ومیتواندبراساس یک زیربنای خاص که فرهنگ وتمدن فرانسه است یک کارعقلانی بخصوصی را انجام دهد یعنی بروی ولفه ای ارزش های فرانسوی و اعتقادی وفرهنگی وتاریخی وغیره فیلسوف دربخشیازپدیده ها یکنظر عقلانی پیشرو بدهد ودرواقع زمانی ومکانی است مثلا باید شهر پاریس را انتخاب کند و دران دانشمندان طبقه متوسط را موردتوجه قرارد هد دراینمورد اول میبایست قضیه فلسفی یافرمول های عقلانی بدست اوردوسپس بران مبنا ان پدیده رامورد کنکاش عقلانی قراردهد که میتوانددراین بخش یک وجه اشتراک نسبی با فلسفه ای که زیربنای ان عقلانی است داشته باشد ودراین علم کلام جدید- پدیده های کمی وکیفتهای مادی هم جزو فرومول قرار میگیرد که بدنبال یک نظم جدید است- که خالق وناظم ان همان فیلسوف است ربطی به هستی نداردکه برعکس درفلسفه محض درتهایت تجریدمیشود وبه نظم هستی وخالق نظممیرسد وشاید در تجرید وانتزاع بسیار زیاد به نظم هستی برسد این فیلسوفان درتاریخ بسیار زیاد هستند مانند شکسپیر وجناب حسن صباح- حتی میتوان سه خلیفه راشدین جزو این گروه دانست-که نظریات عقلانی وفنی وعلمی انها ب سنت قران ورسول اکرم صلواته الله علیهواله والسلم اختلافات وزاویه دارد نمیشود انها مطابق رای علی علیه السلام که پیرو صراطالمستقیم حضرترسول اکرم صلواته الله علیه اله والسلم دانست